Garantie
-
Wat is de garantietermijn op refurbished producten?
Kwaliteit en betrouwbaarheid staan bij ons voorop en daarom hanteren wij voor refurbished producten altijd een garantietermijn van 2 jaar. De garantietermijn wordt duidelijk vermeld op de productpagina en je factuur. Zo kun je zorgeloos genieten van je aankoop!
Accu’s van laptops, tablets, etc.
Uitgezonderd van deze garantie zijn accu’s, waarvoor een kortere garantietermijn van 6 maanden en aanvullende voorwaarden gelden (lees hier meer over de garantie op accu’s).
-
Wat is de garantietermijn op nieuwe producten?
Voor nieuwe producten bieden wij standaard een garantietermijn van minimaal 2 jaar. In sommige gevallen kan er een langere garantieperiode gelden. De garantietermijn wordt duidelijk vermeld op de productpagina en je factuur.
Accu’s van laptops, tablets, etc.
Uitgezonderd van deze garantie zijn accu’s, waarvoor een kortere garantietermijn van 6 maanden en aanvullende voorwaarden gelden (lees hier meer over de garantie op accu’s).
Fabrieksgarantie
Buiten onze That’s IT-garantie om kan het zijn dat fabrikanten van producten een eigen fabrieksgarantie bieden die langer is dan onze garantie. Binnen de door That’s IT aangeboden garantietermijn kun je dan ook bij ons terecht om op deze fabrieksgarantie beroep te doen. Buiten onze garantietermijn om blijft de eventuele langere fabrieksgarantietermijn gelden en kun je hier rechtstreeks bij de fabrikant beroep op doen.
-
Wat is de garantietermijn op accu's?
Voor accu's van laptops, tablets en vergelijkbare producten geldt een beperkte garantietermijn van 6 maanden. De reden voor deze beperkte garantietermijn is dat een accu slijtagegevoelig is en de levensduur en werktijd afhankelijk zijn van het gebruik. Wat we garanderen is het volgende:
Refurbished producten
- Op het moment van aanschaf is de capaciteit van de accu ten minste 80% t.o.v. de originele capaciteit.
- Gedurende de garantietermijn van 6 maanden mag je bij een volledig opgeladen accu een werktijd van ten minste twee uur verwachten.
- Mocht de accu binnen de garantietermijn van 6 maanden defect raken of niet meer naar behoren presteren, zullen we deze kosteloos voor je vervangen.
Nieuwe producten
- Op het moment van aanschaf is de accu uiteraard gloednieuw.
- Gedurende de garantietermijn van 6 maanden mag je bij een volledig opgeladen accu een werktijd van ten minste twee uur verwachten.
- Mocht de accu binnen de garantietermijn van 6 maanden defect raken of niet meer naar behoren presteren, zullen we deze kosteloos voor je vervangen.
-
Wat is een "Carry-In" garantie?
De standaard garantie die je bij elk product van ons krijgt is een Carry-In garantie. Dit betekent dat in het geval van een defect je het product zelf aan ons terugstuurt ter reparatie of vervanging. Binnen de garantietermijn ontvang je hiervoor in de meeste gevallen kosteloos een retourlabel. Ook is het mogelijk om het defecte product langs te komen brengen in onze winkel in Wateringen (vlakbij den Haag).
-
Hoe meld ik een garantieclaim aan?
Je kunt een garantieclaim eenvoudig aanmelden via ons online supportportaal.
- Klik op bovenstaande link om naar het supportportaal te navigeren
- Eenmaal in het supportportaal klik je op de knop “Open een nieuw ticket”
- Vul je gegevens in en kies als help-onderwerp voor “Garantie”
- Vul nu de overige gegevens in zoals de aanschafdatum, je factuurnummer, omschrijving van het probleem, etc.
- Heb je alles ingevuld? Klik dan onderaan op de knop “Ticket aanmaken”
Nadat je ticket succesvol is aangemaakt, ontvang je direct een automatische bevestigingsmail van ons. Vervolgens zullen we je ticket zo snel mogelijk beantwoorden, doorgaans kun je binnen 1 á 2 werkdagen een reactie verwachten.
-
Wat valt onder de garantie?
Onze garantie dekt een brede selectie problemen met de hardware die wij leveren zodat je zorgeloos kunt genieten van je aangeschafte product. Onder onze garantie vallen:
- Defecten als gevolg van fabricagefouten.
- Onderdelen die niet naar behoren functioneren binnen normaal gebruik.
- Defecten aan de hardware die niet door de gebruiker zijn veroorzaakt.
Let op:
- Voor accu’s geldt een kortere garantietermijn van 6 maanden en aanvullende voorwaarden.
- Schade door verkeerd gebruik, val- of waterschade, of ongeautoriseerde reparaties vallen niet onder de garantie.
- Softwareproblemen zoals virussen, foutieve instellingen of problemen met Windows vallen niet onder de garantie.
-
Hoe lang duurt de afhandeling van een garantieclaim?
Na ontvangst van je product streven we ernaar om je garantieclaim binnen enkele werkdagen af te handelen. Indien we met een complexer probleem te maken hebben of er onderdelen moeten worden besteld, kan dit meer tijd in beslag nemen. We houden je tijdens het proces op de hoogte.
-
Wat gebeurt er als mijn product niet kan worden gerepareerd?
Wanneer je bij ons onder garantie een product ter reparatie hebt aangeboden zullen we het in de meeste gevallen eerst proberen te repareren. Indien een product niet kan worden gerepareerd, zullen we het vervangen voor een ander exemplaar van hetzelfde product. In sommige gevallen kunnen we er ook voor kiezen om geen reparatie uit te voeren en in plaats daarvan een product simpelweg te vervangen omdat dit voordeliger is.
In overleg is het ook mogelijk dat we een defect product vervangen voor een alternatief, gelijkwaardig product. In het uiterste geval wanneer reparatie of vervanging niet mogelijk zijn, zullen we overgaan tot terugbetaling van het aankoopbedrag.
-
Krijg ik een vervangend (leen)product terwijl mijn product wordt gerepareerd?
Nee, tijdens de garantieafhandeling bieden wij geen leenproduct aan. Omdat onze garantieafwikkeling over het algemeen vlot verloopt, kun je gelukkig doorgaans binnen één week weer aan de slag met je gerepareerde of vervangen product.
-
Kan ik mijn product ook langsbrengen in plaats van opsturen?
Jazeker, je bent van harte welkom in onze winkel in Wateringen (vlakbij Den Haag) om het product langs te komen brengen. We zijn van maandag t/m zaterdag geopend van 09.30-17.30 uur en een afspraak maken is niet nodig.
-
Wat moet ik doen als mijn product buiten de garantietermijn defect raakt?
Als je product buiten de garantietermijn defect raakt staan we nog steeds klaar om je te helpen. We bieden betaalde reparatieservices en denken graag mee over een oplossing. Neem contact op met onze klantenservice via 0174-219060, klantenservice@thatsit.nl, of via de live chat om de mogelijkheden te bespreken.
-
Als ik mijn product doorverkoop, heeft de nieuwe eigenaar dan recht op garantie?
Jazeker, de garantie is gekoppeld aan het originele aankoopbewijs. Als je een product doorverkoopt, is het belangrijk om het originele aankoopbewijs door te geven aan de nieuwe eigenaar. Op die manier kan de nieuwe eigenaar aanspraak maken op de resterende garantie.
-
Vragen of hulp nodig?
Heb je nog vragen over de garantievoorwaarden of misschien een lopende garantieclaim? Neem contact op met onze klantenservice via 0174-219060, klantenservice@thatsit.nl, of via de live chat. We staan klaar om je te helpen!